torsdag 23 april 2009

Äntligen frisk.

Hej och hå.
Det var som en hammare slog till mig i huvudet i måndags, jag deckade på soffan och vaknade åter ur bubblan sent i går kväll och i natt svettades jag något så fruktansvärt, antar att det var toppen på isberget. I dag har jag städat ur förkylningen, tvättat alla lakan i alla sängar dammsugit, dammat och tvättat golv så nu är jag redo att återvända till jobbet i morgon, jag ska ju jobba i helgen med. Det fina vädret verkar ha hittat hit igen, kanon tvätt väder det torkar snabbt. Tänk vad livet består av! jobb, handla mat, laga mat ,tvätta, ta hand om barnen och gubben men var tog fritiden vägen? Var tog slöa dagarna vägen, dom är som bortblåsta. Jag älskar ju mitt liv med min familj, men kan ibland undra var tiden tar vägen. Jag kan sakna att jag kan ligga i sängen en hel dag med gott samvete och käka hämtmat och glo på tv. Det skulle vara så skönt någongång. När kvällen kommer nu så hinner jag bara slå på tv,n sen somnar jag, men det är väl så det är när man har de små liven att ta hand om. Nu när jag skrivet detta är det bollibompa, Simon sitter och tittar och Fille och Lasse är på golfbanan och slår, då passar jag på att kolla datorn ett tag. Hoppas ni har det bra alla och njut av det fina vädret som är på intågande. Kramar Helena.

4 kommentarer:

  1. Skönt att du börjar friskna till!! Fritid är inget man får - det är nåt man tar sej! :) KRAM

    SvaraRadera
  2. låter som du har det bra igen då Men du vad är fritid
    Hur går det med kusinträffen förresten
    kram
    malin

    SvaraRadera
  3. Ja du kusinträffen står Jensa och mamma för, vet inte hur det går hoppas det blir av. Jag ska fråga när jag träffar dom. Hoppas ni har det bra. Kram Helena.

    SvaraRadera
  4. Jag minns den tiden... och saknar den lite... nu har man för mycket fritid nästan! :D

    SvaraRadera